Musik

Kategori: Musik

Något som jag genom hela mitt liv älskat är musik. Rösterna som i början vaggade in mig i sömn, sedan fick mig att må bättre och sedan att hoppa omkring på ett sätt som skulle se otroligt konstigt ut utan musiken i högtalarna. Det är lite roligt egentligen, dans utan musiken. Man måste verkligen kunna röra sig ordentligt för att det ska se bra ut. Tänk er ett helt dansgolv som bara hoppar för hoppandets skull. Men tillbaka till min musik. För mig finns det nog ingen bättre känsla än de ögonblick när jag hittar nya låtar som låter precis rätt. En av dessa låtar är Someone like you av Adele. Det är något med hennes röst som ger mig rysningar genom hela kroppen. Ni vet, lite som när man tittar på idol och en riktigt, jävla äckelbra person kommer in och drar världens bästa sång. Utan några instrument, bara en underbar röst. Sådant får mig att känna mig som ett litet barn med stora ögon och ett varmt hjärta. Min favoritlåt just nu är väl kanske inte den typiska finsångarlåten, men den har ett sådant underbart beat att jag helt enkelt inte kan låta bli att lyssna på den på repeat.
-

Kommentarer


Kommentera inlägget här: