Island och sommarjobb

Kategori: Allmänt

Hej läsare, om jag har några kvar... Sommaren har gått skrämmande fort, och snart är det dags för skolstart igen. Imorgon skriver jag omtenta i allmän kemi, tredje gången gillt! 
 
Men sådana tråkiga saker ska vi inte prata om. Sommaren tog en oväntad vändning när det plötsligt bestämdes att jag skulle jobba i Norge. Mina veckor hos mamma blev istället långa dagar av växter och mackor till lunch. Men jag hade väldigt roligt, och Emelie från min klass följde med och gjorde det mycket bättre. 
 
Efter att ha jobbat i tre veckor drog jag, pappa, och alla syskonen till Island i tio dagar. En av de bästa semestrar jag varit på, Island är mitt nya favoritland! Jag red på islandshästar, badade i blue lagoon och tittade på vattenfallet från början av prometheus. Jag blev som ett litet barn vid vattenfallet, min inre, ganska så stora nörd var oerhört nöjd. Efter Island har det varit lugna veckor av lagom plugg, umgänge med forsmarkare och en vecka hemma hos mamma.
 
Igår kom min kusin hit och hon ska bo med oss tills hon hittar eget boende. Yay! Linnea har varit utomlands i nästan ett år, så det var superskönt att äntligen få träffa henne igen. Förhoppningsvis kommer hon att trivas i Uppsala! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: