Datorer, målning och pengar

Kategori: BRA

Spenderat i stort sett hela dagen med en pensel, målarburk och och evighetslång vägg. Fast tiden går förvånansvärt fort! Eftersom att jag ska börja på skola långt bort hemmifrån behöver jag en dator som jag kan använda, och det lutar just nu åt en lenovo thinkpad med 320gb på hårddisken! Inte så mycket i minne, bara 2gb, men jag tror att jag klarar mig på det. Förhoppningsvis. Jättestor och fin skärm har den, vilket kommer vara underbart. Windows 7 pro ingår också, vilket jag älskar. Enda nackdelen är att jag inte kommer hinna få hem den före jag lämnar norge vilket innebär att jag måste lyckas med att installera suse själv. GULP! Min pappa är ju som experten på datorer i vår familj.
Och nu skrev jag lite för fort. Jag glömde säga att jag får pengar för målningen, och därav kan köpa datorn. Så jag biter ihop och arbetar på.
Lyssnar på 3OH3!'s nya album och jag älskar det. Underbart bra musik och det får mig att minnas förra årets skolstart, när jag satt med alldeles för höga förhoppningar. Jag håller tummarna för att forsmark blir lite bättre, och att jag inte behöver ångra det faktiskt enorma beslut jag tagit. Vi får se hur det går.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: