Magontet som jag trodde att jag skulle slippa

Kategori: BRABLÄ

Dom flesta av er vet att jag ska byta skola, och det snart. Om mindre än en vecka sitter jag i ett rum långt hemifrån med en massa människor som jag inte känner. Nu börjar rädslan smyga sig på. Tänk om ingen gillar mig? Tänk om alla andra har roligt, och jag bara sitter i mitt rum och inte vågar komma ut? Tänk om alla andra är tusen gånger smartare än mig och får mvg bara dom knäpper med fingrarna?
Men det löser sig nog. Annars får jag komma tillbaka med svansen mellan benen och snällt infinna mig i min klass igen. Jag vill inte. Åh herregud varför tog jag ett så förhastat beslut? Men om det går bra kommer det vara så mycket bättre, om jag lyckas med att få folk att gilla mig kommer jag kanske må lite bättre än vad jag gjort under året som gått. Inte för att jag mått dåligt, men jag har inte heller mått bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: